Vanliga frågor och svar

Kan jag handla som privat kund hos e-BYGGSTORE?

Ja, alla kan handla hos oss.

 

Kan jag handla som företagskund?

Ja, vi har många företagskunder. Applicera ditt VAT-nr under kundinformation så att du får en riktig faktura. Du kan tyvärr inte köpa via konto om vi inte har en bankgaranti från din bank.

 

Jag kan inte hitta det jag behöver?

Vi lägger hela tiden in nya produkter i vår nätbutik, så naturligtvis kommer det alltid att finnas varor som ännu inte är inlagda i nätbutiken. Fråga oss, det er mycket ovanligt att vi inte kan imötekomma våra kunders förfrågningar.

 

Tillägg för emballage...

Vill du ha dina varor förpackade, kan du köpa till emballage. Produkter som är förpackade med emballage måste naturligtvis flyttas snabbt under ett tak eller lämnas inomhus efter mottagandet, förpackningar med emballage täcker endast sidorna och toppen.

 

Det finns pallar i beställningen ...

Det finns några varor som levereras på pallar för att underlätta hantering vid lastning och lossning av dina varor. Pallarna faktureras som engångspallar och tas inte i retur.

 

Det finns fler pallar på fakturan än vad som blev levererad?

Självklart ska du inte betala för fler pallar än du har fått. Skicka oss ett mail via kontaktformuläret och ge oss ditt ordernummer och vi kommer att kreditera för de felfakturerade pallarna. Beloppet kommer att överföras direkt till ditt kortkonto. Har du betalat via bankgiro skicka oss ditt kontonummer.

 

Hur snabbt hanteras min beställning?

Din beställning kommer att behandlas omedelbart efter att betalningen har gått igenom. Därför kan din beställning inte annulleras. Men du kan använda din ångerrätt. Se mer under köpvillkår

 

Jag har inte fått en bekräftelse på mitt köp?

Mailen kan ligga i den spamportfölj. Speciellt gmail och hotmail är känsliga. Kom ihåg att indikera mailen, att det inte är spam så det inte upprepas.

 

När kommer mina varor at levereras?

Bredvid varje produkt i nätbutiken kan du se den förväntade leveranstiden. Det kan finnas längre leveranstider, om produkten inte för tillfället finns på lager. I så fall kommer du att bli kontaktad av oss så snabbt som möjligt.  Inom en arbetsdag får du ett mail med orderbekräftelse som anger när varorna levereras.  Tyvärr kan vi inte ange vilken tid på dagen dina varor blir levererade.

 

Mina varor har inte kommit, vad gör jag?

Om dina varor inte blev levererade som avtalad, kontakta oss och vi kommer snabbt at utreda saken och ge svar tillbaka.

Är det en postpaket, titta i din brevlåda innan du kontaktar oss, för att vara säker på att brevbäraren inte har lämnat ett meddelande med upphämtning av ditt paket.

 

Får jag ersättning om leveranstiden inte följs?

Nej, tyvärr kan vi inte erbjuda det. ByggStore kan inte hållas ansvarig för förseningar och kostnader på grund av förseningar, heller inte för felaktigt levererade varor eller defekta varor. Vi rekommenderar att du beställer dina varor i god tid före din hantverkare kommer.

 

Måste jag vara hemma när mina varor levereras?

Som standard, rekommenderar vi att du är närvarande vid leveransen, så att du kan sätta varorna där du vill ha dem , och kontrollera varorna för godsskador.

Om du inte är närvarande kommer fraktmannen att sätta dina varor där han anser bäst och ansvaret överlåts härmed till dig.

 

När dras pengarna från mitt konto?

Pengarna kommer att dras från ditt konto samma dag som leveransen sker.

Genom varor som är sålda på anbud dras betalningen den dag varorna tas i produktion.

 

Får jag en faktura för mitt köp?

I slutet av ditt köp får du en faktura på e-mail.