FAQ

Vanliga frågor och svar

Nedan hittar du svar på allmänna frågor. Kontakta oss om du inte hittar svaret.

Ja, vi har många företagskunder. Dok på nuvarande tidpunkt är det inte möjligt att välja betalning med faktura. Betalningar föregår genom Klarna eller direktbetalning.

Vi lägger hela tiden in nya produkter i vår nätbutik, så naturligtvis kommer det alltid att finnas varor som ännu inte är inlagda i nätbutiken. Fråga oss, det er mycket ovanligt att vi inte kan imötekomma våra kunders förfrågningar.

Ja det kan vi. Men vid leverans till norra Sverige och utkanten kan ytterligare fraktkostnader tillkomma. Om du önskar veta om det kommer ytterligare fraktkostnadar, kontakta oss.

Vill du ha dina varor förpackade, kan du köpa till emballage. Produkter som är förpackade med emballage måste naturligtvis flyttas snabbt under ett tak eller lämnas inomhus efter mottagandet, förpackningar med emballage täcker endast sidorna och toppen.

Det finns ett fåtal artiklar som levereras på pall, för att underlätta hanteringen vid på och avlastning. Pallarna faktureras som engångspallar och returneras ej.

Självklart ska du inte betala för fler pallar än du har fått. Skicka ett mail oss via kontaktformuläret och ange ordernr. Vi kommer att kreditera för dem fakturerade pallarna som du inte har mottagit. Beloppet kommer att överföra direkt till ditt kontonummer. Om du har betalt som kontobetalning, vänligen skicka ditt kontonummer till oss.

Din beställning kommer att behandlas omedelbart när betalningen har behandlats. Därefter kan din beställning inte annulleras. Du kan dock utnyttja ångerrätten. Se mer om detta under våra allmänna villkor.

Mailen kan ligga i den spamportfölj. Speciellt gmail och hotmail är känsliga. Kom ihåg att indikera mailen, att det inte är spam så det inte upprepas.

Bredvid varje produkt i webshopen kan du se förväntad leveranstid. Det kan dok bli längre leveranstid om varan tillfälligt är slut i lager. Om så är fallet kommet du att bli kontaktad av oss så snart som möjligt. Inom ett par vardagar får du ett mail med en orderbekräftelse, där det står när de enskilda varorna ska levereras. Tyvärr kan vi inte meddela dig när på dagen dina varor levereras.

Skulle dina varor inte komma fram som förväntat, vänligen kontakta oss så undersöker vi ärendet så snart som möjligt. Om du väntar på ett postpaket, se gärna efter i postlådan om brevbäraren eventuellt har lämnat ett meddelande med uthämtning av paketet, innan du tar kontakt med oss.

Nej, tyvärr kan vi inte erbjuda det. ByggStore kan inte hållas ansvarig för förseningar och kostnader på grund av förseningar, heller inte för felaktigt levererade varor eller defekta varor. Vi rekommenderar att du beställer dina varor i god tid före din hantverkare kommer.

Som standard, rekommenderar vi att du är närvarande vid leveransen, så att du kan sätta varorna där du vill ha dem , och kontrollera varorna för godsskador.

Om du inte är närvarande kommer fraktmannen att sätta dina varor där han anser bäst och ansvaret överlåts härmed till dig.

Beloppet kommer att dras från ditt konto först efter leveransen. Har du mottagit en offert, överförs pengarna innan behandling av beställningen.

I slutet av ditt köp får du en faktura på e-mail. 

e-byggstore-logo-HVID

Hittade du inte svar på din fråga?

Behöver du råd och vägledning, här hittar du flera möjligheter att komma i kontakt med oss, oavsett om du vill ringa eller skriva ett mejl.